Jaký je váš dotaz?
Časté dotazy k našim benefitům a produktům Pluxee pro naše partnery, zaměstnance a zaměstnavatele.
Kde lze za Dárkové poukázky nakoupit?
Provozovny, které akceptují naše dárkové poukazy, můžete jednoduše vyhledávat na vyhledavac.pluxee.cz. Máme jich více než 21 000 po celé ČR. Obdarovaný si za ně může dopřát nákup v nejrůznějších oblastech, jako např. oblečení, hračky, klenoty, kosmetika, hobby markety, elektro, zdraví, cestování, volný čas.
Jaká je platnost Dárkové poukázky?
Platnost našeho Dárkového poukazu je až 24 měsíců. Poukázky zakoupené v daném roce mají platnost až do konce roku následujícího.
Co je Pluxee Connect?
Je to nový systém pro správu dat uživatelů, klientů a partnerů, který zvyšuje bezpečnost vašich dat a finančních prostředků na benefitních účtech. Pluxee Connect představuje nový standard pro bezpečné přihlašování k našim službám a byl navržen tak, aby zefektivnil proces ověřování a zajistil vám bezpečný přístup k našim aplikacím.
Jak vytvořit účet Pluxee Connect?
Pokud jste nedávno obdrželi novou benefitní kartu Pluxee od svého zaměstnavatele, můžete si založit účet Pluxee Connect, který vám umožní efektivně spravovat vaši benefitní kartu a benefitní účet.
Následujte tyto kroky:
- Navštivte webovou stránku ucet.pluxee.cz.
- Klikněte na záložku Pluxee Connect.
- Klikněte na tlačítko "Registrace" a postupujte podle pokynů na obrazovce.
Pro podrobný návod k registraci účtu Pluxee Connect s doručením benefitní karty Pluxee na adresu zaměstnavatele přejděte zde.
Pokud chcete získat instrukce k registraci účtu s doručením benefitní karty na adresu zaměstnance, přejděte zde.
Lze použít pro Pluxee Connect stejnou emailovou adresu jako v Pluxee Účtu?
Ano, pro registraci účtu Pluxee Connect můžete použít stejnou emailovou adresu jako pro přihlášení do vašeho Pluxee Účtu (dříve Sodexo Osobního účtu).
Proč je důležité ověřit emailovou adresu a telefonní číslo?
Ověřením vaší emailové adresy a telefonního čísla se Pluxee ujistí, že osoba, která zakládá účet, jste opravdu vy, čímž předchází možnému zneužití vaší identity.
V případě ztráty přístupu k účtu, například zapomenutí hesla, slouží ověřená emailová adresa a telefonní číslo jako záchranná možnost pro obnovení účtu. Tím je zajištěno, že opravdu vy žádáte o obnovu přístupu.
Jaké přihlašovací údaje mám použít pro přihlášení do Pluxee účtu?
Pokud již máte vytvořený účet Pluxee Connect propojený se svým účtem Pluxee, přihlaste se pomocí přihlašovacích údajů pro Pluxee Connect. Na stránce ucet.pluxee.cz přejděte na záložku Pluxee Connect a klikněte na tlačítko „Přihlásit“.
Při přihlašování na novém zařízení zadejte uživatelské jméno (vaše emailová adresa) a kód pro ověření, který obdržíte na svou registrovanou emailovou adresu. Pro následná přihlášení na stejném zařízení použijte uživatelské jméno a heslo.
Pokud dosud nemáte vytvořený účet Pluxee Connect, můžete se přihlásit do svého Pluxee Účtu pomocí svých stávajících přihlašovacích údajů (dříve přihlašovací údaje do Sodexo Osobního účtu). Na stránce ucet.pluxee.cz přejděte na záložku Pluxee Účet a stačí zadat přihlašovací údaje pro váš původní Sodexo účet.
Jak si změním heslo k účtu Pluxee Connect?
Při přihlášení vyberte možnost „Zapomněl jsem heslo“. Na váš e-mail vám bude zaslán ověřovací kód, pomocí kterého si můžete nastavit nové heslo. Z bezpečnostních důvodů nové heslo nesmí být totožné s posledními třemi hesly.
Fond kulturních a sociálních potřeb (dále jen FKSP). Pokud bude nově stanovena povinnost vydat minimálně 50 % prostředků (ze sníženého limitu na 1%) na produkty spojené se zabezpečením na důchod, jak se toto bude vykazovat?
Fond kulturních a sociálních potřeb (dále jen FKSP). Pokud bude nově stanovena povinnost vydat minimálně 50 % prostředků (ze sníženého limitu na 1%) na produkty spojené se zabezpečením na důchod, jak se toto bude vykazovat? Zaměstnavatel nemůže zaměstnanci nařídit, aby produkty penzijního připojištění využíval. Co se stane v případě, že nebude zaměstnavatel tuto povinnost objektivně schopen splnit?
Základní podmínkou poskytování příspěvku na penzijní pojištění je smlouva mezi zaměstnancem a příslušným penzijním fondem. Pokud zaměstnanec nemá penzijní pojištění (není to povinnost), pak nebude mít nárok na příspěvek z FKSP. Evidence těchto příspěvků bude vykazována stejně jako v roce 2023. Lze předpokládat, že MFČR vydá metodický pokyn k této záležitosti.
Státní organizaci zbyly prostředky FKSP z minulých let. Může je použít nad rámec nového limitu FKSP v příštím roce?
Může je použít v příštím roce, otázkou zůstává, zda je bude nutno čerpat již podle nových pravidel.
Jak se týkají příspěvky důchodců (bývalých zaměstnanců)?
Na tuto otázku není zatím zcela jednoznačná odpověď, doporučujeme posoudit vaši individuální situaci s daňovým poradcem.
Jaké změny se připravují na stravence? Dojde k zastropování na nějaké částce z pohledu daňové výhodnosti na straně zaměstnavatele a zaměstnance?
Zaměstnavatel bude mít nově možnost vykázat v daňových nákladech celou hodnotu příspěvku. Nicméně hodnota příspěvku přesahující zákonný limit bude představovat příjem zaměstnance podléhající zdanění i pojistnému.
Jak se změní daňový režim, pokud zaměstnavatel poskytuje příspěvek na stravování převyšující zákonný limit?
Částka nad stanovený limit bude na straně zaměstnance podléhat zdanění a pojistnému.
Jaké ustanovení v návrhu přesně ruší povinnost zaměstnance se podílet 45 % na příspěvku na stravenku?
Ani dnes nic neukládá zaměstnanci povinnost podílet se 45 % příspěvkem na stravence, tzn. tato povinnost se neruší. Spoluúčast vyplývá z praktického přístupu, kdy zaměstnavatel mohl do daňových nákladů účtovat jen 55 % hodnoty a nechtěl přispívat ze zisku po zdanění. Toto pro zaměstnavatele ale nově odpadá, na vrub daňových nákladů bude moci vykázat plnou hodnotu příspěvku.
Jaké všechny změny se navrhují v souvislosti se stravováním v rámci konsolidačního balíčku?
Sjednocují se podmínky pro stravenku, stravování v závodní jídelně i stravovací paušál. A to jak na straně zaměstnavatele, tak i na straně zaměstnance. Zavádí se limit pro osvobození na straně zaměstnance ve výši 70 % vyšší sazby stravného pro zaměstnance státní organizace. Na straně zaměstnavatele nově bude moci plnou hodnotu stravování vykazovat v daňových nákladech.
Podle jakých pravidel máme postupovat, pokud nahráváme stravenky za prosinec až v lednu 2024?
Přechodné ustanovení k zákonu o daních z příjmů uvádí, že v takovém případě postupujete ještě podle pravidel roku 2023.
Podle jakých pravidel máme postupovat, pokud zaměstnanec bude body v cafeterii přidělené v roce 2023 čerpat až v roce 2024?
Přechodné ustanovení k zákonu o daních z příjmů uvádí, že na takové čerpání je potřeba aplikovat již nová pravidla.
Pokud státní firmy nebudou mít dostatek prostředků z FKSP na stravenky, mohou finanční prostředky brát i z jiných zdrojů? Z provozu nebo z jiných položek?
Přednostně může organizace hradit příspěvky na stravování na vrub hlavních provozních nákladů, a to až do zákonného limitu.
Pokud jako zaměstnavatel přispívám zaměstnancům na stravování formou paušálu, může na tento příspěvek zaměstnanci sáhnout případná exekuce?
Podle exekučního zákona ano. V zákoně je přesně specifikováno, co se zabavit nesmí a stravovací paušál v tomto výčtu nefiguruje.
Jakým způsobem vyřešit storno objednaného benefitu v případě, kdy při jeho objednání došlo k přečerpání zákonného limitu a tedy na straně zaměstnance byla odvedena daň i pojistné?
Poskytne-li zaměstnavatel plnění, které v okamžiku poskytnutí bylo zdaněno a zpojistněno, a následně dojde ke stornu, pak je potřeba toto storno zohlednit i ve mzdě zaměstnance, a to ideálně za měsíc, ve kterém ke stornu došlo.