Jaký je váš dotaz?
Časté dotazy k našim benefitům a produktům Pluxee pro naše partnery, zaměstnance a zaměstnavatele.
Co je to Pluxee e-platba?
Pluxee e-platba je mobilní aplikace, která umožňuje akceptaci stravenkových karet Gastro včetně plateb z aplikace Pluxee Mobilní platba. Aplikace je vyvinuta pro NFC zařízení s operačním systémem Android.
Co potřebujete pro přijímání plateb skrze aplikaci Pluxee e-platba?
- Uzavřenou smlouvu o akceptaci
Abyste mohli jakýmkoli způsobem akceptovat karty Pluxee Gastro, je nutné mít uzavřenou smlouvu se Pluxee o akceptaci příslušné karty. Svůj zájem můžete vyjádřit skrze jednoduchý formulář. Stačí jen vyplnit potřebné údaje, zvolit příslušný produkt, který chcete akceptovat, a vyčkat, až se vám ozve někdo z našeho obchodního týmu.
- Zařízení s NFC čipem
Pro využívání mobilní aplikace Pluxee e-platba je nutné mít k dispozici zařízení s NFC čipem a operačním systémem Android 4.4 a vyšší. Nezáleží na tom, jestli se bude jednat o mobilní telefon nebo tablet. Během přijímání je nutné mít zařízení připojené k internetu.
- Nainstalovanou a aktivovanou aplikaci Pluxee e-platba
Abyste mohli aplikaci využívat, je samozřejmě nutné mít ji do příslušného zařízení staženou. Získat ji můžete zcela zdarma v obchodě Google Play.
Jak aplikaci aktivovat?
- Po stažení aplikace z obchodu Google Play otevřete partnerský portál a přihlaste se s pomocí svých přihlašovacích údajů. Více informací o prvním přihlášení do partnerského portálu naleznete ZDE.
- Na horní liště v záložce Informace o smlouvě zvolte Akceptační zařízení.
- Klikněte na zelené tlačítko „Přidat zařízení“ v pravé straně obrazovky.
- Po načtení stránky „Nové zařízení“ zvolte v Typ zařízení „Aplikace“. Do pole „Kód zařízení“ vložte červené číslo z mobilní aplikace a kontaktní e-mail, na který vám budou po ověření zaslány další informace. Ty vám dorazí do dvou pracovních dnů od kliknutí na tlačítko „Přidat zařízení“.
- Po doručení informačního e-mailu s Heslem a ID terminálu si v mobilní aplikaci nastavíte pokladnu (tedy informace, které zákazníci uvidí na účtence), a můžete začít přijímat karty Pluxee skrze mobilní aplikaci e-platba.
Tip: V případě, že neobdržíte informační e-mail s Heslem a ID terminálu do dvou pracovních dnů, kontaktujte, prosím, naši Infolinku na telefonním čísle 233 113 435 nebo na e-mailové adrese partner.cz@pluxeegroup.com.
Možnosti výhodnější provize
Pro partnery, kteří přijímají stravovací benefity od Pluxee, přinášíme alternativní možnosti proplácení s výrazně nižší provizí. Stačí své finanční prostředky z papírových či elektronických stravenek převést k vybraným dodavatelům.
Možnosti výhodnější provize – Makro
Své prostředky tímto způsobem můžete proplácet až 2x týdně. Požadavek na změnu frekvence je nutné provést alespoň 5 dnů před koncem zúčtovacího období.
Jak se registrovat?
- Registrujte se na makro.cz/zadost-o-registraci. Registraci dokončíte v nejbližším velkoobchodním středisku MAKRO.
- Vyplňte registrační formulář Oznámení o novém MAKRO customer number, který naleznete zde.
- Tento vyplněný formulář zašlete elektronicky na partner.cz@pluxeegroup.com.
- Do formuláře vyplňte MAKRO customer number, který naleznete na zadní straně své MAKRO karty. V případě, že má vaše karta sedmimístné číslo, přidejte před něj číslici 0.
Jak převést a proplácet prostředky?
- Proplácení prostředků ze stravenkové karty Gastro.
- Nastavení provedete jednoduše po přihlášení do partnerského portálu Pluxee na partner.pluxee.cz v sekci Produkty, po kliknutí na tlačítko „Upravit“ u produktu Karta Gastro se vám zobrazí všechny možnosti způsobu proplácení. Zvolte Makro a vyplňte číslo své Marko karty, pokud není uvedeno. Nastavení můžete také provést na zákaznické lince Pluxee.
Jak postupovat při zobrazení chyby 500 při přihlašování do Pluxee účtu?
Pokud se vám po zadání přihlašovacích údajů do Pluxee Connect při přihlašování do Pluxee účtu na adrese https://ucet.pluxee.cz/ zobrazí chyba 500, doporučujeme vyzkoušet následující kroky:
1. Přihlaste se pomocí nového anonymního okna prohlížeče. Tuto možnost obvykle najdete v pravém horním rohu prohlížeče pod třemi tečkami (více).
2. Vyzkoušejte jiný internetový prohlížeč.
3. Promažte historii prohlížeče. Historii najdete pod třemi tečkami (více) v pravém horním rohu prohlížeče nebo ji otevřete klávesovou zkratkou CTRL+H. Klikněte na "Vymazat údaje o prohlížení" a zaškrtněte pouze "Soubory cookies a jiná data webů" a "Obrázky a soubory v mezipaměti" za časové období "od počátku věků".
Mohu si změnit email pro přihlášení do Pluxee Connect?
Pokud chcete změnit svůj emailový účet pro přihlášení do Pluxee Connect, postupujte následovně:
- Přihlaste se do svého Pluxee Účtu pomocí přihlašovacích údajů pro Pluxee Connect.
- Klikněte na svůj profil v pravém horním rohu a vyberte možnost „Nastavení účtu Pluxee“.
- Poté přejděte na záložku „Nastavení Pluxee Connect“ a klikněte na „Zabezpečení“.
- Zde přidejte druhou emailovou adresu a potvrďte její přidání zadáním ověřovacího kódu.
- Nakonec můžete nově přidanou adresu nastavit jako primární a původní emailovou adresu odebrat.
Jak se přihlásit do Pluxee Účtu?
Ještě jste se neregistrovali do účtu Pluxee Connect a stále používáte své původní přihlašovací údaje (dříve přihlašovací údaje do Sodexo Osobního účtu)?
Pro přihlášení původními přihlašovacími údaji na webu ucet.pluxee.cz nejprve přejděte na záložku „Pluxee Účet“. Poté zadejte své uživatelské jméno a heslo a klikněte na tlačítko „Přihlásit“.
Je důležité poznamenat, že se svými původními údaji pro Pluxee Účet (dříve Sodexo Osobní účet) můžete také přihlásit do mobilní aplikace Pluxee Účet pro mobilní telefony s operačním systémem iOS. Pro telefony s operačním systémem Android je však vyžadováno přihlášení přes účet Pluxee Connect.
Doporučujeme proto převést stávající Pluxee Účet do Pluxee Connect a používat nový způsob přihlášení. Brzy bude přihlášení přes Pluxee Connect jedinou možností.
Můžu si ještě letos optimalizovat bonusy a utratit je až v roce 2024?
Při splnění zákonných podmínek lze bonusy do cafeterie převádět, avšak pokud budou směňovány za konkrétní benefity až v roce 2024, bude hodnota čerpání započítávána do nového zákonného limitu.
Co je platba přes platební bránu?
Platba přes platební bránu je způsob, jak pohodlně platit přímo kartou Gastro a Flexi (nebo kartou Multibenefit) na vybraných e-shopech. Při objednávce jednoduše vyberte možnost „Pluxee Benefity“ jako platební metodu a poté zadejte své přihlašovací jméno do svého Pluxee účtu.
Platbu dokončíte zadáním kódu z autorizační SMS, čímž je zboží nebo služba okamžitě uhrazena. Aktuální seznam e-shopů s touto možností naleznete ve svém Pluxee účtu v sekci „Katalog provozoven“, kde můžete snadno filtrovat platební brány podle svých preferencí.
Jak objednat nebo změnit terminál?
Kde objednat terminál?
Pro přijímání karet Gastro, Flexi ani Multibenefit využijte standardní terminál od poskytovatelů, se kterými spolupracujeme – tedy ČSOB, Raiffeisenbank, Komerční banka, Česká spořitelna, UniCredit, TEYA, Evo payments, First Data a další.
Pro akceptaci stravenkové karty Gastro nabízíme jako alternativu nebo pomocníka při rozvozu vlastní aplikaci Pluxee ePlatba pro NFC zařízení s operačním systémem Android. Stáhnout si ji můžete zde.
Máte nový terminál?
Pokud se chystáte změnit svůj terminál nebo jste jej již změnili, zašlete nám prosím obratem jeho TID číslo, číslo smlouvy a adresu umístění (pouze v případě, kdy spravujete více provozoven) na adresu partner.cz@pluxeegroup.com. Nový terminál si můžete jednoduše nastavit také v partnerském portálu Pluxee na partner.pluxee.cz.
Musím si povinně vytvořit účet Pluxee Connect?
Pro aktivaci a používání karet Pluxee (s doručením na adresu zaměstnavatele) na platebních terminálech není vyžadován účet Pluxee Connect.
Pro přihlášení do mobilní aplikace Pluxee Účet pro telefony s Androidem je však Pluxee Connect nezbytný. Bez vytvořeného účtu Pluxee Connect se do aplikace bohužel nepřihlásíte.
Mobilní aplikace Pluxee Účet pro telefony se systémem iOS umožňuje prozatím přihlášení dvěma způsoby. Můžete se přihlásit buď přes účet Pluxee Connect nebo pomocí přihlašovacích údajů do Pluxee Účtu (dříve Sodexo Osobního účtu).
Pokud plánujete využívat Apple Pay na svém iPhonu nebo Apple Watch pro platby kartou Gastro a kartou Flexi, doporučujeme vytvořit si účet Pluxee Connect. Bez registrace do Pluxee Connectu není možné využívat Apple Pay.
Uživatelům, kteří dosud používají přihlašování pomocí přihlašovacích údajů Pluxee Účtu (dříve Sodexo Osobního účtu), doporučujeme převést svůj stávající účet do Pluxee Connect.
Co dělat, když bude Flexi karta zamítnuta?
Je možné, že zákazník nemá na kartě dostatek prostředků k úhradě. V tomto případě je problém na straně uživatele. Zákazník zároveň nemusí mít na kartě Multibenefit nahrané volnočasové benefity.
Vždy zkuste transakci zopakovat. Pokud se nezdaří bezkontaktní platba, zkuste provést platbu kontaktním způsobem. Zároveň zkuste očistit čip na kartě a ověřit funkčnost terminálu.
Případné přetrvávající nefunkčnosti, prosíme, nahlaste na partner.cz@pluxeegroup.com nebo na Zákaznickou linku 233 113 435.
Jak zaplatit pomocí Apple Pay

Apple Pay je nejjednodušší způsob, jak platit v obchodech, aplikacích a online pomocí iPhonu a Apple Watch. Utrácet peníze by nemělo znamenat trávit více času u pokladny. S Apple Pay můžete rychle platit zařízením, které používáte každý den.
Podívejte se, jak platit v obchodě
Kde zaplatíte?
Apple Pay lze platit ve všech provozovnách, kde přijímají stravenkovou Gastro kartu nebo volnočasovou Flexi kartu Pluxee a kde uvidíte symboly bezkontaktních plateb.

Jakou změnu Pluxee Connect přináší?
Pro přihlašování pomocí Pluxee Connect je nezbytné provést převod současného Pluxee Účtu (dříve Sodexo Osobní účet) do Pluxee Connect. Aktuálně je použití přihlašování pomocí Sodexo Connect vyžadováno pro přihlášení do mobilní aplikace Pluxee Účet na telefonech s operačním systémem Android. Uživatelé zařízení s iOS musí přejít na Pluxee Connect, pokud chtějí využívat Apple Pay k placení kartou Gastro a kartou Flexi, nebo mohou nadále používat přihlašování pomocí stávajícího Pluxee Účtu.
Jaké výhody Pluxee Connect přináší?
Rozšiřuje stávající možnosti platby volnočasovými kartami Flexi, stravenkovými kartami Gastro a Gastro Pass CARD o Apple Pay a přináší nové platební řešení pro telefony s operačním systémem Android. Zároveň zvyšuje bezpečnost vašich dat a finančních prostředků na benefitních účtech.
Jak nastavit NFC a bezkontaktní platby?


Chci používat Apple Pay pro karty Pluxee. Musím mít Pluxee Connect?
Ano, pro využití Apple Pay s vaší stravenkovou a volnočasovou kartou Pluxee je nezbytné mít aktivovaný účet Pluxee Connect. Karta Gastro a karta Flexi nelze přidat do Apple Peněženky, pokud není váš stávající Pluxee Účet propojen s účtem Pluxee Connect.
Jak přidat karty Gastro a Flexi do Apple Pay?

Přidejte svou stravenkovou kartu Gastro nebo volnočasovou kartu Flexi do Apple Pay. Proces nastavení je snadný, avšak nezbytnou podmínkou je mít vytvořený účet Pluxee Connect a mít kartu ve stavu Aktivní.
iPhone
Otevřete aplikaci Peněženka a klepněte na znaménko „+“ a postupujte dle pokynů na obrazovce.
Apple Watch
Otevřete aplikaci Apple Watch na iPhonu.
Vyberte možnost „Wallet & Apple Pay“ a následně klepněte na „Přidat kreditní nebo debetní kartu“.

Bezpečnostní kód
Pokud při přidávání karty potřebujete bezpečnostní kód (tzv. CVV/CVC kód), najdete ho na zadní straně karty.
Chcete-li získat další informace o nastavení Apple Pay, podívejte se zde. Zjistit více
Jak zaplatit pomocí Apple Pay?
Apple Pay je nejjednodušší způsob, jak platit v obchodech, aplikacích a online pomocí iPhonu a Apple Watch. Utrácet peníze by nemělo znamenat trávit více času u pokladny. S Apple Pay můžete rychle platit zařízením, které používáte každý den.
Zaplatit v obchodě pomocí Apple Pay
Platba pomocí Face ID
Platba pomocí Touch ID
Kde můžete platit?
Apple Pay lze použít ve všech provozovnách, které přijímají stravenkové a volnočasové karty Pluxee a kde uvidíte symboly bezkontaktních plateb.
Co je nezbytné pro zprovoznění karty v Apple Pay?
1. Kompatibilní zařízení
Apple Pay funguje na zařízeních iPhone (modely 6 a novější, včetně iPhone SE) a Apple Watch (Series 1 a novější).
2. Vytvořený Pluxee účet
Pokud ještě nemáte účet, zaregistrujte se na ucet.pluxee.cz. Klikněte na „Registrace“ a postupujte podle jednoduchých pokynů.
3. Aktivní Pluxee karta
Karta musí být aktivní, což znamená, provedení první platby fyzicky v partnerské síti na platebním terminálu. Tím se karta aktivuje a můžete ji přidat do Apple Pay.
4. Mobilní aplikace
Ujistěte se, že máte nejnovější verzi aplikace Pluxee účet (verze 3.0.15).
Lze přidat karty Gastro a Flexi do Apple Pay bez vytvoření Pluxee Connect účtu?
Pro přidání stravenkové karty a volnočasové karty do Apple Pay je nezbytné mít vytvořený účet Pluxee Connect a aktivní kartu. Pokud účet Pluxee Connect není vytvořený, žádost o přidání karty bude zamítnuta.
Jaké jsou limity pro platby kartami Pluxee?
Pro transakce kartou v oblasti stravování je nastaven denní kumulativní limit ve výši 20 000 Kč.
Pokud jde o transakce s volnočasovými benefity, můžete platit do výše svého zůstatku nebo do limitu stanoveného zaměstnavatelem.