Jaký je váš dotaz?
Časté dotazy k našim benefitům a produktům Pluxee pro naše partnery, zaměstnance a zaměstnavatele.
Jak aktivovat kartu Gastro, Flexi nebo Mutlibenefit?
Karta se aktivuje automaticky při první platbě, která musí být provedena kontaktním způsobem (tj. zasunutím karty do platebního terminálu). Během této první platby si také nastavíte a zvolíte svůj čtyřmístný PIN.
U karty Multibenefit je nezbytné aktivovat kartu Gastro i Flexi samostatně.
Pokud vám karta dorazila poštou na soukromou adresu, je nezbytné před prvním použitím potvrdit její převzetí ve vašem Pluxee účtu. Postup naleznete v části "Jak nastavit kartu Multibenefit (s doručením na domácí adresu zaměstnance) pro první platbu?" Bez tohoto kroku není možné provést první aktivační platbu.
Jak probíhá platba kartou?
Platba kartou probíhá podobně jako u běžných platebních karet.
Samostatné karty Gastro a Flexi:
Můžete platit kontaktním (zasunutím do terminálu) i bezkontaktním způsobem, stejně jako se svou bankovní kartou.
Karta Multibenefit s oběma kartami:
Kartou Gastro pro stravování můžete platit kontaktním i bezkontaktním způsobem. Platby kartou Flexi pro volnočasové aktivity jsou možné pouze kontaktním způsobem (zasunutím do terminálu).
Při první platbě novou kartou nebo kartou, u které došlo ke změně PINu, je vždy nutné platit kontaktním způsobem. Během této platby si nastavíte svůj nový PIN.
Co když zapomenu svůj PIN ke kartě?
Pokud zapomenete svůj PIN, můžete provést reset PIN kódu buď přes Pluxee Účet nebo mobilní aplikaci Pluxee Účet. Následně si na platebním terminálu při dalším placení kontaktním způsobem (tj. zasunutím karty do platebního terminálu) nastavíte nový PIN kód. Stejný postup platí i v případě změny PIN kódu.
Při první kontaktní platbě si zvolíte čtyřmístný PIN a nastavíte ho pro každou kartu zvlášť. Můžete si vybrat stejný nebo různý PIN pro obě karty, jak vám vyhovuje.
Pamatujte, že v případě karty Multibenefit se reset PIN i nastavení PIN kódu provádí pro každou kartu (Gastro/Flexi) zvlášť.

Do kdy musím utratit elektronické stravenky, aby mi nepropadly? A kde zjistím jejich platnost?
Platnost elektronických stravenek je až 16 měsíců.
- Prostředky nabité od 1. 1. do 31. 8. platí vždy do konce téhož roku.
- Prostředky nabité od 1. 9. do 31. 12. platí do konce následujícího roku.
Při transakcích kartou se vždy automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu.
Informaci o konci platnosti svých elektronických stravenek naleznete v detailu účtu „Stravování“ ve vašem Pluxee Účtu nebo v mobilní aplikaci Pluxee Účet v záložce „Info“ účtu Stravování.
Do kdy musím utratit digitální volnočasové benefity, aby mi nepropadly? A kde zjistím jejich platnost?
Platnost volnočasového kreditu je až 24 měsíců a je stanovena dohodou mezi vaším zaměstnavatelem a společností Pluxee.
Při platbách kartou jsou vždy automaticky využity nejstarší dostupné prostředky na účtu.
Informace o konci platnosti vašeho volnočasového kreditu najdete v sekci "Volný čas" ve svém Pluxee Účtu nebo v mobilní aplikaci Pluxee Účet pod záložkou "Info" účtu Volný čas.
Co je Pluxee Connect?
Je to nový systém pro správu dat uživatelů, klientů a partnerů, který zvyšuje bezpečnost vašich dat a finančních prostředků na benefitních účtech. Pluxee Connect představuje nový standard pro bezpečné přihlašování k našim službám a byl navržen tak, aby zefektivnil proces ověřování a zajistil vám bezpečný přístup k našim aplikacím.
Jak vytvořit účet Pluxee Connect?
Pokud jste nedávno obdrželi novou benefitní kartu Pluxee od svého zaměstnavatele, můžete si založit účet Pluxee Connect, který vám umožní efektivně spravovat vaši benefitní kartu a benefitní účet.
Následujte tyto kroky:
- Navštivte webovou stránku ucet.pluxee.cz.
- Klikněte na záložku Pluxee Connect.
- Klikněte na tlačítko "Registrace" a postupujte podle pokynů na obrazovce.
Pro podrobný návod k registraci účtu Pluxee Connect s doručením benefitní karty Pluxee na adresu zaměstnavatele přejděte zde.
Pokud chcete získat instrukce k registraci účtu s doručením benefitní karty na adresu zaměstnance, přejděte zde.
Lze použít pro Pluxee Connect stejnou emailovou adresu jako v Pluxee Účtu?
Ano, pro registraci účtu Pluxee Connect můžete použít stejnou emailovou adresu jako pro přihlášení do vašeho Pluxee Účtu (dříve Sodexo Osobního účtu).
Proč je důležité ověřit emailovou adresu a telefonní číslo?
Ověřením vaší emailové adresy a telefonního čísla se Pluxee ujistí, že osoba, která zakládá účet, jste opravdu vy, čímž předchází možnému zneužití vaší identity.
V případě ztráty přístupu k účtu, například zapomenutí hesla, slouží ověřená emailová adresa a telefonní číslo jako záchranná možnost pro obnovení účtu. Tím je zajištěno, že opravdu vy žádáte o obnovu přístupu.
Jaké přihlašovací údaje mám použít pro přihlášení do Pluxee účtu?
Pokud již máte vytvořený účet Pluxee Connect propojený se svým účtem Pluxee, přihlaste se pomocí přihlašovacích údajů pro Pluxee Connect. Na stránce ucet.pluxee.cz přejděte na záložku Pluxee Connect a klikněte na tlačítko „Přihlásit“.
Při přihlašování na novém zařízení zadejte uživatelské jméno (vaše emailová adresa) a kód pro ověření, který obdržíte na svou registrovanou emailovou adresu. Pro následná přihlášení na stejném zařízení použijte uživatelské jméno a heslo.
Pokud dosud nemáte vytvořený účet Pluxee Connect, můžete se přihlásit do svého Pluxee Účtu pomocí svých stávajících přihlašovacích údajů (dříve přihlašovací údaje do Sodexo Osobního účtu). Na stránce ucet.pluxee.cz přejděte na záložku Pluxee Účet a stačí zadat přihlašovací údaje pro váš původní Sodexo účet.
Jak si změním heslo k účtu Pluxee Connect?
Při přihlášení vyberte možnost „Zapomněl jsem heslo“. Na váš e-mail vám bude zaslán ověřovací kód, pomocí kterého si můžete nastavit nové heslo. Z bezpečnostních důvodů nové heslo nesmí být totožné s posledními třemi hesly.
Co si mohu s kartou Multibenefit dopřát?
S kartou Multibenefit můžete nejen platit v restauracích nebo za nákup potravin, ale také využít službu Pluxee rozvoz na portálu rozvoz.pluxee.cz a objednat si jídlo s dopravou přímo k vám domů.
Díky volnočasovým benefitům navíc máte možnost vybírat z tisíců služeb a zboží v oblasti sportu, kultury, vzdělávání, zdraví nebo cestování. Online nakupovat můžete například přes portál cestuj.pluxee.cz.
Kde zjistím zůstatek své benefitní karty?
Zůstatek můžete ověřit ve svém Pluxee Účtu nebo v mobilní aplikaci Pluxee Účet. V případě potíží je k dispozici hlasový automat na čísle 233 113 435. Je důležité poznamenat, že prostřednictvím hlasového automatu lze zjistit pouze zůstatek stravenkového účtu.
Návod k registraci do Pluxee Účtu naleznete v přiloženém letáčku s novou kartou. Mobilní aplikace Pluxee Účet je dostupná pro zařízení s operačním systémem Android i iOS.
Kde mohu zkontrolovat historii svých transakcí?
Existuje několik způsobů, jak si můžete zobrazit historii transakcí:
- Webová aplikace na ucet.pluxee.cz: Pro detaily transakcí se přihlaste na svůj účet na webu ucet.pluxee.cz a najděte je v sekci "Volný čas" a/nebo "Stravování".
- Mobilní aplikace Pluxee účet: Přihlaste se pomocí přihlašovacích údajů do Pluxee Connect nebo Pluxee účtu a najděte historii transakcí přímo v aplikaci.
- Kontaktováním zákaznické linky: Pro získání informací o transakcích můžete také kontaktovat naši zákaznickou linku. Operátor bude pro ověření vyžadovat bezpečnostní kód, který jste obdrželi spolu s kartou Pluxee.
Jak si změnit PIN kód Pluxee karty?
Zapomněli jste svůj PIN kód?
Existuje mnoho důvodů, proč byste mohli potřebovat změnit PIN, který chrání vaši benefitní kartu. Může se stát, že si PIN zapomenete při opakovaných platbách do 500 Kč, nebo ho ve spěchu opakovaně zadáte špatně a potřebujete ho znovu nastavit. Bez ohledu na důvod je důležité vědět, jak resetovat svůj PIN a nastavit si nový.
Kdy je PIN používán?
- Při každé kontaktní platbě (zasunutím do terminálu)
- Při bezkontaktních platbách nad 500 Kč
Pro které benefitní karty je možné nastavit PIN?
- Kartu Gastro
- Kartu Flexi
- Kartu Multibenefit (PIN se nastavuje pro každou kartu zvlášť)
Resetování PIN kódu můžete provést snadno ve svém účtu Pluxee na adrese ucet.pluxee.cz nebo v mobilní aplikaci Pluxee účet.
Na webových stránkách Pluxee účtu:
Přihlaste se ke svému účtu na adrese ucet.pluxee.cz. Nejprve vyberte typ účtu, ke kterému je karta přiřazena – "Stravování" pro kartu Gastro nebo "Volný čas" pro kartu Flexi. V účtu "Stravování" klikněte na ikonu ozubeného kola v pravém horním rohu a vyberte možnost „Reset PIN“. Potvrďte svou volbu a při další platbě kontaktním způsobem (tj. zasunutím karty do platebního terminálu) nastavte na platebním terminálu nový PIN.
V mobilní aplikaci:
Resetování PIN kódu v aplikaci Pluxee účet probíhá podobně. Nejprve vyberte typ účtu „Stravování“ nebo „Volný čas“ a poté v záložkách „Karty“ klikněte na tlačítko „Reset PIN“. Potvrďte svou volbu a váš PIN bude resetován. Při další platbě si na platebním terminálu nastavte nový PIN. Nezapomeňte, že transakce musí být provedena kontaktně.
Mohu i nadále používat svou kartu/poukázku Sodexo?
Ano, karty a poukázky Sodexo zůstávají platné do data platnosti nebo data expirace, které je na nich uvedeno. Můžete je proto i nadále používat k platbám v rámci naší partnerské sítě.
Vše o doručování papírových poukázek
Kdo si může objednat papírové poukázky?
Pokud jste uživatelem Cafeterie, v některých případech si můžete sami objednat papírové poukázky. Objednávání papírových poukázek je možné pouze prostřednictvím Katalogu benefitů, který naleznete přímo ve své Cafeterii.
Jak probíhá doručování?
Objednané poukázky doručíme na adresu vašeho zaměstnavatele nebo přímo k vám domů. Doba doručení vždy záleží na nastavení uzávěrky. Doručení poukázek na domácí adresu je ve většině případů zpoplatněno.
Kde mohu uplatnit Pluxee benefity?
Přehled partnerů, kde můžete využít Pluxee benefity, naleznete v Katalogu provozoven na vyhledavac.pluxee.cz nebo v mobilní aplikaci Pluxee účet, která je dostupná pro všechna zařízení se systémy Android a iOS.
Naši partnerskou síť si můžete prohlédnout také po přihlášení do svého Pluxee účtu v záložce „Kde nakupovat“. Výhodou je automatické přednastavení produktů ve filtru „Poukázka nebo karta“, které máte k dispozici. Stačí si už jen upravit filtr Lokalita a typ provozovny podle vašich preferencí.
Při hledání partnerů v mobilní aplikaci nebo na vyhledavac.pluxee.cz bez přihlášení do Pluxee účtu nebudou jednotlivé benefity automaticky přednastaveny.
Jak blokovat kartu?
Kde mohu blokovat kartu?
Pokud jste ztratili svou kartu Pluxee a máte obavy z možného zneužití, můžete ji sami zablokovat online prostřednictvím vašeho Pluxee Účtu nebo přímo v naší mobilní aplikaci. Alternativně můžete požádat o blokaci karty prostřednictvím HR oddělení vašeho zaměstnavatele, nebo se obraťte na naši infolinku. V případě infolinky je ovšem nezbytné mít připravený svůj bezpečnostní kód.
Jak zablokovat kartu v Pluxee Účtu?
- Přihlaste se do svého účtu Pluxee na ucet.pluxee.cz.
- Vyberte typ účtu, ke kterému je karta přiřazena - "Stravování" pro kartu Gastro nebo "Volný čas" pro kartu Flexi.
-
V účtu "Stravování" klikněte na ikonu ozubeného kola v pravém horním rohu a vyberte možnost „Blokovat kartu“. Poté potvrďte svou volbu.
Lze kartu následně odblokovat?
Ano, pokud jste svou kartu zablokovali, existuje možnost ji později znovu odblokovat. Postup odblokování se liší podle způsobu blokace.
- Samostatná blokace uživatelem přes účet Pluxee nebo aplikaci: Uživatel může kartu opět odblokovat sám. Postup je podobný jako při blokaci. Po přihlášení vyberte typ účtu, ke kterému je karta přiřazena - "Stravování" pro kartu Gastro nebo "Volný čas" pro kartu Flexi. Poté v účtu klikněte na ikonu ozubeného kola v pravém horním rohu a vyberte možnost „Odblokovat kartu“.
- Blokace ze strany zaměstnavatele: Zaměstnanec nemůže samostatně odblokovat kartu, pokud byla zablokována na základě rozhodnutí zaměstnavatele. V takovém případě může kartu odblokovat pouze zaměstnavatel.
- Blokace provedená prostřednictvím zákaznické linky: Zákaznická linka může provést blokaci karty za uživatele pouze po ověření bezpečnostního kódu. Pokud je uživatel registrován do účtu Pluxee, umožní mu zákaznická linka kartu odblokovat sám prostřednictvím účtu. Pokud však uživatel není registrován, provede zákaznická linka blokaci za zaměstnavatele a odblokování může provést opět pouze zaměstnavatel.
Jak objednat náhradní kartu?
Pokud potřebujete objednat náhradní kartu, můžete o ni zažádat buď přes HR oddělení svého zaměstnavatele, nebo přímo prostřednictvím Pluxee Účtu. To lze udělat jak na webu ucet.pluxee.cz, tak také prostřednictvím mobilní aplikace Pluxee Účet.
- Jak objednat náhradní kartu v Pluxee Účtu?
- Přihlaste se do svého Pluxee Účtu na našem webovém rozhraní.
- Vyberte typ účtu, ke kterému je karta přiřazena – „Stravování“ pro kartu Gastro nebo „Volný čas“ pro kartu Flexi.
- V účtu „Stravování“ nebo „Volný čas“ klikněte na ikonu ozubeného kola v pravém horním rohu a vyberte možnost „Požádat o vydání nové karty“. Poté potvrďte svou volbu.

- Jak objednat náhradní kartu přes mobilní aplikaci Pluxee Účet?
- Nejprve vyberte typ účtu „Stravování“ nebo „Volný čas“ a poté v záložkách „Karty“ klikněte na tlačítko „Zažádat o novou kartu“ a svou volbu potvrďte.

Pokud máte kartu Multibenefit, stačí zažádat pouze jedním z účtů - Stravování nebo Volný čas.